Segundo Congreso Internacional Sobre Masculinidades e Igualdad Educación para la igualdad y Co(Educación)

OBJECTIUS

 

OBJECTIU GENERAL


 

  • Analitzar com els productes culturals, els mitjans audiovisuals i els mitjans de comunicació transmeten i reforcen la masculinitat tradicional i hegemònica a través dels seus rols i pràctiques, o per contra, comencen a presentar referents d’homes proigualitaris que poden afavorir la igualtat entre dones i homes a la nostra societat.

OBJECTIUS ESPECÍFICS


 

  • Reflexionar sobre el paper dels mitjans audiovisuals a l’educació sexual i la prevenció de la violència de gènere, incloent-hi les diferents formes de violència i la seua representació.
  • Estudiar les representacions audiovisuals de masculinitats des d’una perspectiva interseccional, incloent-hi la diversitat de gènere, orientació sexual, etnicitat, diversitat funcional, edat, etc.
  • Explorar les noves formes de paternitat, coresponsabilitat i ètica de la cura dels homes als mitjans audiovisuals, destacant com els homes participen en pràctiques de cura i emocionals en un context d’igualtat.
  • Analitzar com la masculinitat és representada a través de diversos mitjans i productes culturals, com la música, el teatre, els videoclips, la ràdio i els videojocs, enfocant-se en com aquests influeixen en la percepció social de la masculinitat.
  • Exposar com l’activisme i la coeducació poden transformar les masculinitats, discutint la influència dels moviments socials i els mitjans audiovisuals en la promoció d’una igualtat de gènere més efectiva.
  • Debatre sobre les diferents facetes de la vulnerabilitat masculina representada als mitjans audiovisuals, incloent salut, pobresa, i exclusió social, i com aquestes poden ser abordades a través dels Mass Media i les polítiques públiques en relació a la cultura, les arts escèniques i els mitjans de comunicació.
  • Explorar com les xarxes socials influeixen en la construcció i la percepció de la masculinitat, destacant com aquestes plataformes poden perpetuar estereotips tradicionals, però també oferir espais per a l’expressió de masculinitats alternatives i dissidents, proigualitàries.
  • Crear i consolidar contactes, crear sinergies, intercanviar informació i crear XARXES entre l’Observatori de les masculinitats de la UMH i els mitjans de comunicació i audiovisuals que es perpetuïn en el temps amb el propòsit comú de treballar amb homes i masculinitats en pro de la igualtat entre dones i homes.
  • Examinar els rols de gènere, les expectatives i els desafiaments que enfronten els homes a l’àmbit digital, així com les oportunitats per promoure visions més igualitàries i diverses de la masculinitat, que afavoreixin la igualtat entre dones i homes a la societat actual.